İMZA:KIZIN

    Author: bestemina Genre: »
    Rating

    Banu Özkan Tozluyurt -Selgin GB - Esra Aylin Akalın
    Yitik Ülke Yayınları
    288 sayfa


    Kızlarından babalarına mektup var!
    Çok özel kızlardan çok özel babalarına...



    
    İMZA : KIZIN
    
    Kitabı elime verdiğinde ablam, peki tamam okurum bir ara dedim ve bıraktım masanın üzerine. Onun kitap hakkındaki yorumlarını bile dinlemeden çıktım odadan.
    Nerden bilebilirdim kitabı üç saat içerisinde bitireceğimi.
    Kitabı kavradığımda, varlığını anlayamadığım bir güç beni sayfaların arasına çekiştirdi, bundan kesinlikle eminin.


    İlk sayfayı okuduğumda Babam ve ben arasındaki ikili diyaloglar canlandı kafamın hemen üzerinde. Okumaya devam ettim, sayfalar ardı ardına kayıyordu parmaklarımın arasından.
    Bazı mektupları okurken sanki o an’a şahit oluyormuşum gibi, sanki o mektubu yazan benmişim gibi güçlü hissettim ve bazılarında ise ağladığımı sayfalara düşen gözyaşlarımı görünce anladım.
    Beni bu kadar etkileyeceğini hiç mi hiç düşünmezdim.Kitaptaki her biri birbirinden saf mektuplarda; kimileri o kadar derin duygular beslemiş babalarına, kimileri de sıradan baba kız ilişkisini anlatmışlar, kimileri ise hala affedememişler dünyaya geliş nedenlerini…
    Bir an durdum ve düşündüm, acaba benim babamla ilişkim nasıldı?
    Ben hangisiydim?
    Babasına aşık olan mı?,yoksa mesafeli duran bir kız çocuğu muydum?
    Düşündüm ben ikisi de değildim, yeri geldi babama mesafeli oldum, yeri geldi, evet ben tamda böyle biri ile evlenmek istiyorum deyip belkide annemi kıskandım.
    Peki ben babama mektup yazmak istesem nasıl başlardım cümleye?, ne anlatırdım mektupta?, hangi özel anımızı seçerdim? Bütün gece düşündüm evet ben babama mektup yazsam şimdi, beni mutlu eden ama öncesinde çok ağlatan kesinlikle o 2008 yılbaşı gecesine ait hatıraları seçerdim… Babamı, varlığını, duruşunu, beni kolları arasında sarıp sarmalamasını hiç bu kadar güçlü hissettiğimi hatırlamıyorum.
    Babalar ve kızları bir düğümün iki ucu; bazen çok uzak bazen de çok yakın hatta iç içe… Karşılıksız SEVGİ-nin iki hecesinden biri BABA…
    Benim Babam, o benim büyük dünyam…
    Kitabı okuduktan sonra soracağınız ilk soru   “benim babamla ilişkim nasıl?” olacak. Bu nedenle hem kendinizi sorgulamanız hem de hissettiğiniz sevginizin ne denli büyük olduğunu anlamanız için kitabı okumanızı şiddetle tavsiye ediyorum. Okumak yetmeyecek bile hatta sizde babanıza mektup yazmak isteyeceksiniz. Bir sır vereyim size, aramızda kalsın ben öyle yaptım J

    Yorum:Aslı Hünkar 



    Kitap Arka Kapak;
    Farklı sosyokültürel yapılardan, yaşları 8 ile 75 arasında değişen, babalarının hiç büyümeyen kızları, babalarına tüm söylemek istediklerini birer mektupla anlattılar. Ve sonunda tüm kız babalarına nasıl olmaları ya da olmamaları gerektiğini anlatan bir kılavuz oluşturdular. Bu 100’ü aşkın mektubun arasında yakından tanıdığınız bazı babaları bir de kızlarının gözünden okuyacaksınız…
    Kolektif mektuplardan oluşan kitaplar serisinin ilki niteliğindeki “İmza: Kızın”ı okurken burnunuzun direğinin sızlamasına, yüreğinizin cız etmesine, dalıp gitmeye ve çoğu zaman gözyaşlarınızın akmasına hazırlıklı olun…
    Kitap Yitik Ülke Yayınları‘nca yayımlandı. Punto Kitap dağıtım şirketi tarafından Türkiye genel dağıtımı yapılıyor.
    Kitapta mektubum yok diye üzülmeyin, babanıza mektubunuzu gönderin. burada yayınlayalım.
    imzakizin@gmail.com

    Leave a Reply