BABALAR VE RENCİDE RUHLAR / ALPER CANIGÜZ

    Author: bestemina Genre: »
    Rating


    BABALAR VE RENCİDE RUHLAR
    ALPER CANIGÜZ
    İLETİŞİM YAYINCILIK
    204 SAYFA






    Son zamanlarda okumaktan çok keyif aldığım kitaplar arasında ilk sırada "BABALAR VE RENCİDE RUHLAR"

    5 yaşındaki Alper Kamu'nun kendini ifade etmesi , olaylara bakış açısı ve yaptıkları sizi kendisine hayran bırakacak.

    Bu kitabı okurken çevremdeki çocuklara yaşlarını sorduğumu anımsıyorum şu an bu satırları yazarken.Kıyaslamak için Alper Kamu ile , acaba o da böyle mi düşünüyor böylemi değerlendiriyor dünyayı diye .

    Ama yok ;etrafımızdaki büyük insanların bile sahip olamadığı özel bir yetenek Alper Kamu.

    Onu tanıyıp sevmemek ne mümkün , ama aklından geçenleri paylaşmadığı için  herkesle, onu tanımakta pek mümkün olmuyor.

    Neyse kitaba döneyim , bu "Muhteşem Alper Kamu" bir cinayetin tanığı olur ve katili kendi çabaları ile bulma yolundaki arayışları kitabın ana temasını oluşturur.

    Bunun dışında da mahalle arkadaşlıklarından tutun büyüklere bakış açısı herşeyi bulabileceğiniz sıcacık bir kitap aslında.

    Elinizden bırakamayacağınız birçırpıda okuyup çok keyif alacağınız  ve kısa bir süre sonra da tekrar okumak isteyeceğiniz bir kitap tavsiye ediyorum size ...

    İyi Okumalar







    ARKA KAPAK:

    Beş yaş insanın en olgun çağıdır; sonra çürüme başlar.
    Ben Alper Kamu, birkaç ay önce beş yaşına bastım. Doğum günüm yaklaşırken vaktimin büyük kısmını pencerenin önünde, dışardaki insanları izleyerek geçiriyordum. Hızlanarak, yavaşlayarak, türlü sesler çıkararak ve bir yerlere bakarak yaşayıp gidiyorlardı. Bir gün onlardan biri haline geleceğimi düşünmek beni hasta ediyordu. Ne yazık ki bundan kaçış yoktu. Zaman acımasızdı ve ben hızla yaşlanıyordum.
    Hayatımdaki tek iyi şey artık anaokuluna gitmek zorunda olmayışımdı. Zarardan kâr. Uzun süre annem ile babama anaokulunun bana göre bir yer olmadığını anlatmaya çalışmıştım aslında. Bütün rasyonel dayanaklarıyla. Hiçbir işe yaramamıştı maalesef. İlla ki uykumda kan ter içinde tepinmek, servis minübüsü kapıya geldiğinde küçük çaplı bir sinir krizi geçirmek gibi yöntemlere başvurmam gerekecekti derdimi anlamaları için. Kepazelik. İnsanı kendinden utandırıyorlardı."
    Alper Canıgüz, Tatlı Rüyalar'dan bilinen sürükleyici diliyle, 5 yaşındaki bir çocuğun içine düştüğü bir hikayeyi anlatıyor. Yaşının avantajıyla her yere girip çıkan, hem filozof, hem fırlama bir oğlan... Hikayeyi ve "karakteri" çevreleyen semt hayatı ve mahalle atmosferi de, bizzat karakter kazanıyor, anlatıda...
    Polisiye, fantastik ve mizahi edebiyatın tadlarını ustaca kaynaştıran, olağanüstü özgün, çok iddialı bir kitap.


    Leave a Reply