YERBİLİMLERİNİN KATKISI İLE NUH TUFANI VE SÜMERLERİN KÖKENİ

    Rating

    Prof. Dr. Mümin KÖKSOY
    Berikan Yayınları
    222 sayfa



    NUH TUFANI VE SÜMERLERİN KÖKENİ



    NUH TUFANI HAKKINDA BU GÜNE KADAR TÜM BİLDİKLERİNİZ BİR KENARA BIRAKIN. 

    ve bu kitabı bir okuyun...


    Nuh tufanı hakkında bu güne kadar benim bildiklerim hemen hemen herkesin bildiği kadar Ağrı Dağı tepesindeki gemiden kalıntılar , tüm insanlığın bu tufan ile yok olduğu ve insanlığın tekrar Nuh'a inanların oldupu bu gemide sağ kalan insanlardan türediği gibi bilgilerdi.

    Bundan kısa bir süre önce okuduğum "ANGELOPOLİS" romanının içinde geçen Karadeniz kıyılarındaki Tufan etkisi  ve Tufandan sonraki kalıntıları anlatalan bölümleri okudukça Tufan konusunda bilmediklerim meerakımı uyandırdı.
    Bu kitabı bitiriri bitirmez Nuh Tufanı ile ilgili William Ryan ve Walter Pitman'ın "NUH TUFANI Tarihi Değiştiren Olaya ilişkin Yeni Keşifler " kitabı ile şimdi burada aktaracağım Prof. Dr. Mümin Köksoy 'un Yerbilimlerinin Katkısı ile Nuh Tufanı Ve Sümerlerin Kökeni " kitabını aldım . Henüz diğer kitaba başlamadım ama Mümin Köksoy'un bu kitabında okuduklarımı bitirir bitirmez sizlerlede paylaşmak istedim.


    Öncelikle bu konuda ne kadar az şey bildiğimi keşfederken Köksoy'un sadece Tufana değil peygamberler tarihinden sümerlere kadar bir çok konudaki farklı bakış açısı ve yazım dili sayesinde merağım ve şaşkınlığım katlanarak okumaya devam ederek büyük bir keyifle okuduğumu söylemek isterim. ,

    Kitabı okurken fosforlu kalemim ile ilgimi çeken herşeyi işaretledim ve fotoğrafladım ki bunları sonrasında da tekrar tekrar okuyabileyim diye.
    Aşağıda bunları paylaşıyorum ama genel olarak bu kitaptan ne öğrendiğimi ve Prof. Köksoy'un kitabındaki BÜYÜK TUFAN'a bakış açısının farklarını  özetlemem gerekir ise ;
    1-Nuh Tufanı sanıldığı gibi bütün dünyayanın ve insanlığın sular altında kalarak yok oluşu değil, sadece belli bir bölgede (Aşağı Mezopotamya'da) gerçekleştiği
    2-Nuh'un  Gemisinin sanıldığı gibi Ağrı Dağı tepesinde  değil Cudi Dağı Ararat Denilen Yukarı Mezopotamya 'da olduğu.











    Leave a Reply